torsdag 1 maj 2014

Kalla djur..

Vaknade imorse och såg att det var vitt på backen.. Insåg direkt att Brana lär frysa i hagen så på med kläder på mig och Ida sen ut. Vi tog en liten promenad samtidigt så Ida fick rastas.
 Sen såg jag Brana, fullständigt skakandes i hagen. Så jag tog in Brana och då började cirkusen. Svipa skrek i hagen, Brana skrek och stegrade i boxen - det märks att de börjar bli brunstiga, och så fick jag kämpa med att ta av sjöblött täcke (dock inte på insidan) och väl av med det täcket så stod hon där.. Torr men genomfrusen... Så på med tjockt vintertäcke och sen ut i hagen igen. Där hade de roligt tillsammans igen. Brana och Svipa stegrade, bockade, galopperade på små volter i snygg form. Knashästar!!
Väl hemma igen så såg jag att Ida frös.. Trots tjockt vintertäcke. Vad är det med mina djur?!?! Ska alla vara frysskitar????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar