tisdag 7 november 2023

Stallplats i Brottby? Välkommen

 Jag hade mitt första möte med alla gamla inackorderingar i stallet igår. Det var.. intressant. 

Många olika funderingar från alla och jag fullkomligt respekterar en dels lätta skeptiska entusiasm, då de känner sig otrygga för nya rutiner är alltid läskiga. Det är som att komma till ett nytt jobb, det är spännande men samtidigt väldigt osäkert.  Det är då man måste vara så tydlig och förklarande som man bara kan och jag hoppas jag förmedlade detta på mötet igår. 

Men som sagt, än så länge har vi 5 stallplatser kvar. Första platsen togs efter några dagar, har ett gäng som ska komma och titta under veckan här. 

Vad som erbjuds? Man har ett intagspass var 14:e dag vid fullt stall och en helg helg tillsammans med en kompis var 7:e helg då man släpper ut hästar, mockar åt alla, tar in hästar. 

Jag tar hand om alla utsläpp med allt vad det innebär på vardagarna och ingår även i dessa rotationsscheman. Hösilage på gården finns att köpa och man faktureras av gården för den faktiska kostnaden månatligen.  Är du intresserad kan du alltid höra av dig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar