fredag 10 november 2023

Första ridturen efter förkylning

 Idag var hela gänget i stallet, underbart roligt att träffa alla, snacka och bara mysa medan man borstar hästen och gläds åt alla historier som kompisarna har. 

Teo och jag tog en tur på ridvolten för första gången på...  12 dagar. Jösses!?! Har jag inte ridit på 12 dagar? Är det så länge jag har varit förkyld, envis förkylning det här. Men vi övade lite i skritt bara, eftersom dels är jag fortfarande rätt skruttig men jag vill även ge Teo en chans att starta om lite. 

Så vi övade volter, serpentiner, halvhalter och omställning. Det gick bra och vi höll på så i ca 20 minuter, sedan gick vi hem igen.  

Lite mer snack och mys med stallkompisar och sedan hemåt. Helgen är min i stallet så det blir en tidig morgon imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar