onsdag 8 november 2023

Regn, lera och annat

 Det regnar rätt mycket just nu och det har gjort att hagarna, eller runt grindarna åtminstone är det riktigt lerigt. Hemskt att gå, hemskt för hästarna och allt känns bara mörkt och vidrigt. Men men,, efter regn kommer solsken som man säger. Jag väntar på solsken och kylan.

Alla hästar i isis-stallet mår gott och jag planerar överallt i andra stallet om hur jag kan göra livet bättre för alla. Men allt är inte just nu guld och gröna skogar där. Det har blivit ett litet hack i min övergång så nu får vi se vad som händer. Återkommer om det inom någon vecka, gott mod har jag och positivitet så det ska nog gå bra det här. Som sagt, efter regn kommer solsken.

Imorgon kommer en person och tittar på stallet och på söndag kommer ytterligare 3 personer som ska titta på stallet. Håller tummarna att en del av dessa blir intresserade och vill flytta in till vårt suveräna stall. 

Jag har inte ridit ett smack nu på några dagar eftersom jag har varit rätt rejält förkyld och det kändes inte riktigt viktigt att dra igång ridningen igen. Men efter tandläkaren imorgon så tänkte jag sätta igång lagom till fredagen, längtar att få komma ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar