söndag 12 november 2023

Allt gott till slut

 Jamen nu är alla funderingar, frågor, rädslor bortblåsta i hela stallet och ALLA är med på banan! Underbart. Nu kan jag köra på med mina ideer och tankar och sätta allt till verket.

Så nu ska jag bygga foderlådor i varje box, sätta upp små tavlor vid varje box, en korg ska de också få och så modifiera alla täckeshängare (så att man kan ha tjockare täcken än en tunn filt) och så ska foderbackar byggas vid varje hage där man förvarar sina höpåsar. Grepar och sopar ska flyttas och höpåsar för intag och kväll ska sättas upp. Nu börjar jag känna mig taggad och redo för denna stora invasion av hästar.

Jag har haft ett gäng personer på besök idag med ett gäng hästar, potentiella inackorderingar. Jag hoppas de är intresserade för de här personerna gillar jag. OM de alla tackar ja, är stallet fullt. Suveränt

Ridit har jag också gjort, tränat på grusvägen i varierande tempon tölt och så lite volter här och där. Det gick bra. Eftersom det har varit min helg så har jag släppt ut alla häsatar, mockat, fixat vatten, tagit in hästar, mekat lite med olika saker. Jag kom dit kl 05;30 och åkte därifrån kl 17:00. En riktigt lång dag men en dag med massa olika händelser. 

Nu är jag riktigt taggad!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar