torsdag 24 mars 2022

Flytt och annat

 Vår stallkamrat som dök upp i höstas kommer tyvärr flytta från oss. Stallkamraten vill stå med hästen närmare hemmet (rätt förståeligt, vem vill inte det?) så flytt kommer att ske så att stallkamrat bara har 5-10min cykelväg till stallet - väldigt lyxigt. Så från och med onsdag blir vi bara 3 hästar igen men vi har några som har visat intresse så jag hoppas att någon vill komma till oss.

Annars rullar det mesta på. Har börjat öka på träningen med Teo igen efter en liten svacka med ridningen, det har liksom inte varit roligt när det har varit sådant konstigt underlag. Snö fixar jag, is älskar jag men den här halvmjuka snöisiga vägarna som ibland har varit belagd med bucklig stenhård is - det fixar varken jag eller mina hästars broddar. 

Nu börjar det äntligen se bättre ut så i helgen som var drog jag och stallkompis ut över motorvägsbron till andra områden. Riktigt roligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar