måndag 2 november 2020

Ensam-helg

 Det blev en ensam men ändå rätt trevlig helg! Lördagen ägnade jag åt hemmet.

Byta klinker runt kaminen eftersom en del av de som satt där var trasiga

Sedan sätta upp belysning ute och så tvätta och sånt där annat man ägnar helgerna åt.

 Sedan stallet på kvällen, tog in hästarna och sedan red jag i min ensamhet på ridvolten. Noterade att volten var rätt ojämn så jag passade på att harva den när jag ändå var där. 

Söndagen var morgonfodring så jag åkte dit rätt tidigt, la ut mat och släppte ut hästarna. Mockade boxar, pratade lite med en storhästkamrat som fodrade storhästarna och gjorde klart i stallet för insläpparen. Gick ut i hagen och kapade en del grenar, riggade ordning en till lunchöppning, fixade och donade i hagen och sen åkte och handlade. Tillbaka till stallet och tog en promenad med Ida, kelade lite med hästarna, kollade så lunchautomaterna öppnades och sen åkte jag hem, lagade mat för hela veckan, tvättade lite till och så blev det kväll.. Teo fick vila på söndagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar