tisdag 10 november 2020

Första veckan med spånpellets

 Jaa, då har det gått en vecka ungefär med spånpellets i Solfaris box. Rätt ok faktiskt, mina stallkamrater har också bekräftat att det är lättare att mocka.. Det är bara några saker som stör mig lite, dels det att jag ser inte var kisset är längre, det försvinner in i spånet och det blir en hård platta under det lite lösare spånet. Frågade några vana spånpellets-folk och de sa att man kan mocka upp boxen någon gång i veckan. Hmm?? Sedan är det så att Solfari bajsar inte rena härliga högar utan ibland blir det lite strössel och det stör mig att bajsströsslet inte går att få upp!! Så man ser små små bajsflingor i hela boxen. Men det luktar godare jämfört mot Teo's box som än så länge har kutterspån.

Annars då? Tja, hovis har varit här och skott om Teo. Pihuuu, den hästen är dyr nuförtiden - var 5:e vecka skor jag om honom, det blir inte billigt.. 

Rider gör jag och livet rullar på.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar