måndag 23 november 2020

Rida, stallkompis, sår

 Jaa, så var helgen förbi.. Lördagens ridning blev inställd då det var rätt hemskt väder och hästarna ville in men sedan hade vi fått ett tråkigt besked att min stallkompis ska flytta med sina två hästar.. Jättetråkigt eftersom vi fungerar så bra ihop och jag gillar verkligen henne. 

Men livet förändras och för min stallkompis fungerar det just nu inte med att ha hästar på box, ha pass och sånt..  Så jag tycker det är klokt att hon gör något åt saken och flyttar till en lösdrift där hon har nästintill inga pass och kan fokusera mer på sina hästar.. Men jag är förstås ledsen och helgen blev lite mindre glättig.. 

Söndagen ägnade jag åt planering! Det är visserligen en månad ungefär innan stallkompis flyttar men jag är som jag är och gillar planering. Så det blev en del fundering på vad som kan göras enklare, vad som hon äger och hur vi ska lösa framtiden utan henne. Jag har ju en stallkompis till att tänka på, ja jag står i ett litet stall med 5 boxar, så det blev lite funderande och bollande med henne. 

Solfaris morfars matte kom och hälsade på också. Hon fick se Solfari, se vårt stall och hagar. Solfari har fått en kick från Teo på mulen av alla ställen, så det blev lite skötsel av sår på en gång också. Ringde veterinär men de ansåg att jag behövde inte sy utan låta det vara.

En härlig uteritt också i kylan fick vi till på söndagen. Bakade saffransbullar sent på kvällen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar