onsdag 18 november 2020

Segt..

 Jag hade anmält mig till Benhamra jul som skulle äga rum den 6 december men tyvärr så blev de tvungna att ställa in pga detta förbaskade virus. Jag förstår mig inte riktigt på alla människor här i Sverige som helt enkelt måste gå på restaurang, måste åka in i köpcentrum och handla, måste gå på gym osv.. Visst, jag förstår att det inte går att stänga ner hela Sverige för då rasar vår ekonomi men det finns internet, kära vänner! Man kan handla i sin favoritaffär via nätet, det går att gymma hemma eller åka till ngt utegym och få instruktioner via ngn häftig internetsajt, timeteam eller dylikt och man måste inte träffa alla vänner, familj som man inte har träffat på flera månader. 

Ja, det är tråkigt. Ja, det är ensamt och ja, det är deprimerande men.. DU LEVER, du kan andas själv och du har ett liv ändå. Det är inte alla som har det så förspänt som vi har. 


Ida, uttråkad i stallet

Jag åker än så länge till mitt jobb, då vi är få personer på jobbet, vi åker alla bil till jobbet, vi sitter i varsina kontor men om läget skulle förändras så får vi helt enkelt jobba hemifrån. 

En gång för länge sedan kunde man vara på mässa.. Men det fungerar inte nu 

Stallet är min räddning! Utan hästarna vet jag inte riktigt vad jag skulle göra. Visst, jag undviker de flesta personerna i stallet också, mestadels för de flesta av dem jobbar inom vården men jag är där,  träffar ibland några av dem på säkert avstånd, umgås med mina hästar, är ute och rider, borstar dem i stallet, njuter, andas.  Och det är ett perfekt år att finslipa på alla småtekniska detaljer, eftersom du ändå inte kan tävla.

Theodór & Sólfari

Eftersom jag lever ensam så är det mer ensamt hemma än någonsin. I normala fall träffar jag åtminstone min familj men just nu vill jag undvika så mkt möten jag kan. Så det är lite tråkig rutin.. Stallet på morgonen, jobbet på dagen, stallet på kvällen, hemmet på kvällen. Karusellen har börjat. Det underlättar inte att oktober och november har varit mörka, blöta och leriga.. Vädret äter upp allt ljus det kan!
Jag & Mamma

Jag misstänker att man kommer få leva så här fram till sommaren ungefär. Det är bara att bita ihop och försöka göra allt så roligt man kan. Tack och lov kan man snart julpynta så man får lite glitter och mysig belysning hemma. En sak som är riktigt underbart i alla fall.. Jag har Ida.. Hon är min familj och glädjespridare hemma.

Ida..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar