fredag 16 mars 2018

Istölt

Kan det bli bättre väder?! Jag tror inte det.. Nu börjar både mornar och kvällar vara ljusa medan vintern fortfarande håller sitt grepp om oss och jag fullkomligt älskar detta!! Iskallt ute, massa snö och så ljuset, det blåa kalla ljuset, mmmm. Eftersom jag var solo i stallet så passade jag på att ta ut Kjartan på en handhäst-runda, alltså red Teo för att värma honom och hade med mig Kjartan som handhäst. Vi tog en liten runda och njöt av solen. Kjartan var ypperligt pigg och Teo väldigt mild och mjuk.


Efter att vi hade ridit ett tag så tog jag in Kjartan på box igen för att sedan börja den mer intensiva träningen med Teo. Vi red fram och tillbaka på en grusväg, eller rättare sagt isväg. För det var bara is på den här vägen, min favorit av väg. Så det blev kort tempo tölt med sidvärtsrörelser för att sedan rida ökat tempo tölt och sedan minska, öka, minska, öka.. Teo skötte sig strålande och efter några vändor så blev det en stunds avskrittning och så in på box.. Magiskt vilken ridtur han bjöd mig på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar