onsdag 28 mars 2018

Uteritt & Kvarka

Igår red hela flocken på 4 hästar ut.. Jag på Teo och med Kjartan som handhäst och så mina stallkamrater på sina hästar. Alla hästar, förutom Teo, var rätt trötta verkade det som, så vi tog en liten lättare runda i skog och mark. Kjartan gillar verkligen att hänga med och har bra klipp i galoppen när vi tog en galopp en bra bit längs med vägen. Han anser dessutom att han ska gå före Mestur, en sån där liten snorvalp ska hållas på plats, så det är alltid lika roligt och vi alla blir lika fulla i skratt när vi ser honom. Han riktigt tränger sig genom och tar kommandot rätt ofta.

Kvarka - den värsta sjukdomen jag vet.. Kan de inte hitta ett vaccin mot detta snart??!! Hästarna blir så sjuka och det tar lång tid innan hästar blir konstaterat friska mot det. Kräver mycket av ägarna, stallet, medryttarna och jag hoppas verkligen inte att vårt stall blir drabbat av det. Nu har vi kvarka ganska nära oss och jag ber till gudarna att det inte kommer till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar