torsdag 8 mars 2018

Hovis

Att man kan vara så länge i ett stall??  Kom dit vid 06:00 och åkte hem vid 19:00. Hovslagare dök upp vid 9-tiden för att sko Teo och så en veterinär för att ge Mestur sista botulism-skyddet och därefter hade jag lektion vid 18-tiden.. Däremellan satt jag och jobbade i sadelkammaren med min vardagsjobb - tack och lov för internet, VPN-linor och snäll chef..
 
Teo har haft lite problem med skorna, de vrids när han går samt att sömmarna börjar röra sig men min hovis rekommenderade att jag skulle köra med bara 2-brodd i trakterna och inget i tårna. Det provade vi från förra skoningen och efter 6 veckor kan jag bara säga: Vilken skillnad!! Skorna satt på bra, sömmarna hade inte rört sig och allt var perfekt.  Sedan att vi glider lite när vi skrittar gör inget för i högre tempo så sätter Teo ner hovarna hårdare och får fäste direkt.

 
Men han har tunna sulor så nästa skoning blir med sulor.. Från snösulor till vanliga sulor - suck, att det aldrig kan vara en normalskoning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar