torsdag 15 mars 2018

IdrottOnLine

Jag har på något sätt blivit medlemsansvarig för Stormur.. Detta innebär att jag tar hand om alla medlemmar som söker till IdrottOnLine, typ 430 personer som är under Stormurs vingar. Det är en ganska enkel procedur men ändå tycker jag nog att det finns saker som kan förbättras och förenklas.

Nu vet jag att SIF håller på och förenklar det är med våra medlemsnummer, då de gamla numren fortfarande existerar medan de nya numren tar över. Problemet är då tävlingarna, WorldFengur, databasen över alla tävlande på FEIF osv.. För de har sin historik med gamla numren...

Sedan är det såna enkla saker som introduktionsmedlemmar. De får ju rabatterade priser och eftersom jag bara kan se våra gamla medlemmar så blir alla "nya" helt nyintroducerade medlemmar, trots att jag vet att de har tidigare tillhört andra klubbar. Men ser jag inte att de har funnits i våra listor, så blir de nya enligt mig och med det nya GDPR som kommer strax (datasäkerhetskyddet) så blir det ännu svårare - folk kan ju kräva att få bli borttagna ur registerna och då försvinner all spårbarhet.

Men, det blir nog bra i slutändan. Jag börjar känna mig varm i kläderna och ställa frågor till SIF om alla möjliga saker för mig som registrerar medlemmarna. Och Stormur verkar nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar