fredag 2 februari 2018

Kjartan mkt mat, migrän, ihopsläpp

Kjartan har fått en liten specialkomponerad diet nu då för att gå upp.. Han äter kornkross och betfor på morgonen före utsläppet och sedan får de frukost och lunch i hagen (grovfoder) för att sedan komma in och få strålucern och även här en väldans massa grovfoder. Han gillar allt och äter massvis så jag hoppas han går upp i vikt nu. Han är alltid lite svår så här i början på året vid pälsfällning, det är precis som han längtar efter gräs och slutar äta. Då får man "luras" lite och ge honom mycket namn-namn så han sätter igång att äta.

Migränet verkar inte ha blivit bättre trots ny medicinering. Jag har konstant ont i nacken och ryggen, vet inte om det beror på medicineringen eller nåt annat. Fryser hela tiden gör jag också men det hade jag förväntat mig eftersom jag har ökat på betablockerarna. Får starka migrän-attacker än tidigare men färre små-attacker så jag vet inte om det är bättre eller sämre.

Imorgon ska Teo få gå tillbaka till flocken efter sin skada. Han saknar sin flock men jag är lite mer orolig. Jag vill att han ska gå med flock, de mår bättre av det men han får inte bli skadad pga flocken. Så jag håller tummarna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar