fredag 16 februari 2018

Intressekoll Islandshäst stallplats

Jag vet inte om det här kommer att ske men jag har lite planer på att starta upp ett eget stall på Toftesta i Brottby. Men det krävs lite arbete från min sida först med att städa upp stallet, tömma massa förråd, bygga ordning staket osv samt så ska de stora hästarna ut ur stallet - och det vet jag inte om det kommer att ske men man kan ju alltid vara förberedd.

Så, jag undrar egentligen hur intresserad folk är att komma till "mitt" stall?? Det är då bara islandshästar men ston och valacker är välkomna. Det som ingår då är:
  • Morgonutsläpp vardagar
  • Lunchautomat i hagen
  • 8 kg hösilage per dag/häst (man får inte hamstra utan man tar så mkt man behöver men max 8kg per dag)
  • 4 spånbalar per månad (man får inte hamstra utan man tar så mkt man behöver men max 4st)
Det som krävs av inackorderingarna då är:
  • Kvällsintag och Kvällsfodring på fast rullande schema
  • Mocka sin box
  • Morgonutsläpp  hagar helger på fast rullande schema

Japp, typ så..  Prislapp; någonstans mellan 2000 - 2200kr per månad. Jag har totalt 15 boxar och 11 hästar kan alltså dyka upp..  Inga lösdriftare utan det här är box som gäller. Men ute-tiderna blir rätt generösa; ut vid 6 på morgonen och in vid 19-20...
Varmt fikarum, kylskåp, micro, sadelkammare, eget skåp, torkrum för täcken, hösilage vägs i skyddad lada, ridvolt som har rejäl belysning och fina ridvägar.

Och det är inte kollektivt utan jag bestämmer hur stallet ska skötas och hur rutinerna ska göras.

Sen är det ju en hel del som inte är klart men jag bara undrar om det skulle vara intressant?? Nu är det ju svårt då det knappt är några som har tillgång till den här bloggen men ibland är det rätt skönt att bara skriva av sig..  Och det kanske bara ska vara en dröm??








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar