måndag 5 februari 2018

Vilken helg!!

Vilken underbar helg!! Lördagen var jag i stallet vid 7-tiden för vi skulle släppa ihop Teo med resten av flocken. Det gick strålande och de galopperade omkring, åt lite, galopperade lite mera, åt lite och njöt av att vara tillsammans igen. Teo såg ut som värsta hingsten där i hagen när han kråmade sig och såg så stolt ut över att få vara med sina vänner igen.

Kjartan har äntligen börjat gå upp i vikt. Strålucern på kvällarna och betfor+kornkross på morgonen gör susen och ökar hans aptit.

Vi, Therese och jag, njöt i stora lass på lördagen i det smällkalla blåsiga vädret med att mocka, väga massa foderpåsar, göra ordning en plats för våra påsar (mycket smart litet stålhus med press över) och så skydd för hösilagebalen också. Perfekt!  Det är så skönt att ha någon som jobbar lika hårt som jag och som vill göra livet enkelt för oss människor utan att för den skullen påverka hästarnas väl och ve.

Vi tog en fika i stallet, länge sedan man kunde njuta av en fika inne i fikarummet och satt och snackade och hade så där allmänt mysigt som man kan ha det i stall.. Som förr i tiden.
Efter detta var vi redo för en ridtur så vi tog in våra killar och drog iväg ut på grusvägen. Detta är också något jag har saknat, det här med att rida i bredd tillsammans med någon som håller samma tempo och som har samma takt. Så vi låg där i tölt, galopp, trav och bara njöt. Snackade lite, red massvis och jag kan nog säga att även om det var svinkallt ute pga blåsten så var vi alla supervarma efter den härliga ridstunden.
Helt plötsligt var klockan 16 och vi hade då varit i stallet hela dagen!! Vi tog in samtliga killar och riggade våra automater för kvällsfodring och sedan åkte vi hem till våra egna hem. Rätt skönt med automater i boxarna så man inte behöver åka till stallet bara för att fodra - det är vardagslyx enligt mig.

Söndagen började med morgonfodring, mockning och sedan vidare till annat ställe för lektion. Solen sken, snön glittrade och eleverna strålade! Det var helt enkelt en perfekt lektionsdag med perfekta elever och hästar. Inget strul, bara perfekt ridning och bara massa glädje. Underbart.

Kände mig supernöjd när jag åkte hem, för söndag fick hästarna vila. Tog det extremt lugnt hemma och njöt av tillvaron i soffan.

Perfekt helg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar