fredag 10 februari 2017

Underbara Teo

Igår hann jag med lite ridning också, vilken dag hinner man inte med sånt - för det är ju så kul! Värsta lyxet igår då mamma hade varit där på dagen och mockat, vägt hösilage, riggat för insläppet och gjort klart för morgonfodringen idag och lunchen. Så det enda jag behövde göra var att ta in hästarna, borsta och så rida. 

Teo gick S-U-V-E-R-Ä-N-T..  

När Annica red Teo i förrgår, så kollade jag in vad Teo gjorde med alla sina (ibland 15) ben och jag kunde därför rida bättre igår. För jag visste vad han gjorde och vad som hände. Vi jobbade med tölten och minsann - det kom en liten ryggverksamhet med i töltandet. Och det blev tölt, mer och mer tölt, mer styrka, mera ork i kroppen på honom. Jag red nästan uteslutande åttavolter med fokus på inner bak och det gav resultat. Micropauser i skritt förstås och så lite trav som avslut. 

Jag känner mig supernöjd över att Annica red honom och det lär hon få fortsätta med, om hon vill! 


1 kommentar: