onsdag 15 februari 2017

Stallplats finnes för isisar, helst valacker

Som sagt, jag söker isis-valacker till "mitt" stall.  Jag skriver "mitt" eftersom det är jag som driver en del av stallet men jag äger inte stallet utan är bara stallchef där (jobbar ideellt).

Jag tar hand om morgonfodringen vardagar och lunchen inkluderas eftersom den går på automat. I morgonfodringen ingår täcke på/av, flugsprayning - dvs det hästägare önskar få gjort i morgonrutinen det gör jag.

Det som alla delar på - inkl jag - (pass/antal hästar) är kvällar varje vecka samt frukost, kvällar på helgerna. Ju fler hästar, desto färre pass. Totalt är det 9 pass/vecka och om vi delar upp det på antal hästar blir det då:
3 hästar = 3 pass/vecka. 4 hästar = ca 2 pass/vecka. 5 hästar = ca 1-2 pass/vecka.


Hästarna äter hösilage på bestämda tider.

Frukost är mellan: 05:30-06:30
Lunch blir vid 11:30-12:30
Kväll är vid 18:00-21:00

Det som ingår i priset är: Box, Hagar, Lunchautomat, Morgonpass vardagar, Fikarum med kylskåp & micro, sadelkammare, spolspilta, varmvatten, toalett finns också.
Beroende på antal islandshästar (många hästar = större hage) kan även lösdriftskjul ingå.

Sommartid (maj-sept) går hästarna ute dygnet om (om så önskas) och då är det bara 1 pass per dag (om nu hästar inte går in). Är det så att hästar står inne så släpper jag ut dem på morgonen och då delar vi (inkl jag) på kvällspassen med att ta in hästarna.


Långa härliga ridvägar finns, t ex Roslagsleden och paddock finns på anläggningen med stark belysning. 

OM man har häst inne varje dag och hästen äter runt 8kg hösilage per dag under september-maj plus lite kraftfoder så hamnar man på en stallhyra (inkl box) på ca 1800-2000kr per månad.
Vill man ge hästen HÖ får man göra det inomhus men vi har hö också i stallet. 

Finns i Brottby, Vallentuna. Nära kommunal kommunikation, nära Bilisten..

Varmt välkomna att höra av er för mer information! Anna Pettersson, 073-9847604




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar