fredag 24 februari 2017

Isis-valacker sökes till boxplats

Jag söker fortfarande efter isis-valacker till stallet eftersom jag vill ha sällskap till mina killar och jag kan inte ha ston i samma hage eftersom mina betäcker ston. Så jag behöver islandshäst-valacker.. Min ena kille är 31 år och den andra är 5 år. Stallet finns i Brottby, Vallentuna och kollektivtrafik finns nära

Trevligt stall med gott om utrymme för hästarna och härliga stallkamrater. Det finns sadelkammare, fikarum, micro, kylskåp, varmvatten, toalett. För hästarna finns spolspilta med varmvatten för den som önskar, torkrum för blöta täcken. Paddock med mycket god belysning och ridvägarna är av olika längd, man kan t ex komma ut på Roslagslederna.

Hagen som islandshästarna går i är en stor fin hage med gott om bete och ett mindre lösdriftskjul i hagen. I denna hage finns även en lunchhage som går på automatik.

Jag tar hand om alla morgonfodringar vardagar då allt ingår. Jag sätter på/av täcken, sprayar hästarna med insektsmedel om ägaren önskar, kontrollerar att alla hästar mår bra, släpper ut hästarna, ger dem hösilage i hagen och riggar lunchhagen. Dvs, jag gör det ägaren önskar att jag ska göra. Vill man ha sin häst ute dygnet om går det också att lösa om det är fler hästar som vill vara ute på nätterna.

Det vi alla delar på är insläpp/kväll, vilket är ett pass på kvällen. Då tar man in de hästar som ska in, fodrar, tar av/på täcken och gör sedvanlig kvällsrutin. På helgerna delar vi på samtliga pass.
Mockning ingår inte men vi kan alltid samarbeta med s.k mockningstjänst.

Ju fler hästar, desto färre pass. Totalt är det 9 pass per vecka som ska "portioneras" ut mellan hästarna.

Prislappen är ungefär 2000kr och då har jag räknat in allt, foder, strö, box, hage.

Varmt välkommen till stallet!! Hör av er om ni är intresserade: anna.christina.pettersson@hotmail.com






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar