onsdag 1 februari 2017

Lite minivila

Det blev kanske inte världens längsta vila för Teo inte.. Jag kom på, precis innan jag planerade utsläpp i större hage, att det kanske inte var världens bästa idé. Mina killar har gått i en ganska grästom hage sedan i höstas och att släppas ut i en hage som har massvis med gräs, och då frostigt gräs, kanske inte var den bästa idén jag har haft. Det är ju bara att be om kolik och annat.

SÅ, de fick helt enkelt gå kvar i sin hage vid stallet.. och ta en paus i två dagar bara. Jag tycker inte det är schysst att låta hästar stå på vila när hagen är liten. Ska de vila ska de ha stor hage där de kan röra sig mera. Jag får helt enkelt vänta med en längre vila tills sommaren kommer..

Men pojkarna har fått vila i hela 3 dagar.. WOW!! Det har blivit varmare och mjukare i backen så det gör mig mer ridsugen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar