måndag 16 maj 2016

Myshelg

Burr vilken kall helg det har varit.. det var nästan så jag tog fram vinterkläderna igen.

Mamma och jag tog en tur i fredags på våra hästar. Underbart mysigt. 
Jag blir alltid lika imponerad av båda dessa, mamma & Kjartan.. De är båda äldre men tuffar på starka och modiga på alla äventyr vi tar. 

Brana var väldigt pigg. Det märks att maj månad är hennes tävlingsmånad för nu går det knappt att skritta längre.. Men vi håller oss till skritten, som veterinären har krävt.

Lördagen började med utsläpp och fodring av hästar, sedan mocka, vidare till Bogesundslandet och hålla lite lektioner i kylan. Hemåt igen och så slöa lite mer.. Mycket skönt att bara få sitta ner i soffan och snacka med mamma.. Och så tillbaka till stallet för att ta in hästar och sen åkte mamma hem till sig och jag åkte hem till mig.. Gick och la mig tidigt så Eurovision Song Contest fick vara.. 

Söndagen började med morgonfodring, uteritt och så lektion. Vidare mot IKEA där jag och mamma kollade in kök till mig.. Joo, jag ska köpa nytt kök.. Men inte så där direkt utan man måste ju måtta och känna och prova.. Har ett hum om vad jag vill ha nu men måste nog räkna lite på det. 

Mamma slog på stora trumman och storhandlade..

Sedan hem till mamma, hämta Ida och så vidare till stallet och in med hästarna. Hemåt och så kraschade jag i soffan.. 

3 dagar kvar tills klinikbesöket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar