onsdag 25 maj 2016

Morgonmys i stallet

Jag har haft det väldigt fördelaktigt anser jag med att kunna sköta hästarna själv. Jag gillar det och det finns inget bättre än att komma till stallet först på morgonen, höra hästarna humma, känna doften, klappa om sina vänner och sedan leda ut dem till hagarna eller bara ge dem mat.

I ungefär 4 år har jag tagit hand om hästarna mer eller mindre själv, då jag flyttade från man och lägenhet till hus och gård. Efter ca 2 år flyttade jag från gården och den fina hyrda "drängstugan" till mitt egna hus och hästarna fick flytta till ett kollektivstall.. Allt jag har gjort hitintills har jag aldrig ångrat och det känns väldigt bra.

Varje vardagsmorgon får jag då träffa mina pållar plus alla andra pållar i stallet, i ur och skur åker jag dit och ger hästarna mat, tar en promenad till hagen med hästarna, njuter av morgonen, möter solen, hör fåglarna kvittra eller snön yra beroende på årstid. Det är få förunnat att få göra sånt här och det är en stor lyx att möta varje morgon på det här sättet. Det ger mig en energikick som håller hela dagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar