torsdag 17 mars 2016

Underbar rid-onsdag med mamma

Nämen vilken underbar dag det blev. Solen sken, runt +10 grader och så varmt.. på köpet så var mamma i stallet och hade mockat.. Vi passade på att ta in våra hästar och sedan ta en härlig ridtur i solen.

Jajamensan, så här ser det ut när vi rider.. Ida nedstoppad i jackan (var ska jag annars ha henne när det börjar bli varmt ute?) och så Mamma+Kjartan bakom och så jag sitter på Brana. 


Det var sagolikt härligt i skogen och på grusvägen. Lite trav, massa skritt och så blev det lite tölt. Brana har börjat bli lite het igen och vill gärna dra iväg, så det blir lite tölt då så man har någorlunda kontroll över damen. 
Den sitter den där tölten.. Härligt taktfast energisk tölt. Längtar tills vi kan börja träna på allvar och sedan tävla.. Bara 11 dagar kvar tills vi ska åka till veterinären och göra slutbesiktningen.. 

När vi hade ridit klart släppte vi ut hästarna i hagen en stund igen, denna gång utan täcke och jag fick helt plötsligt en musblacks-skäck-isabell.. För som hon rullade i leran!! På båda sidorna, rejält och så ben, öron, huvud, mage, rygg, rumpa.., Hela hon var lerig. 

Så vägde mamma och jag upp lite höpåsar, fixade lite i hagen, satt och fikade i solen för att sedan ta in hästarna igen och så åka hem till våra hem. 

Det är så kul att ha en mamma som också äger en häst och gillar att rida/dona i stallet. Jag har saknat de här stunderna då vi umgicks med hästarna, som förr i tiden då vi stod i samma stall och bodde nära varandra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar