tisdag 15 mars 2016

Måndag = Vilodag

Igår var en väldigt lyxig dag. Morgonen är som vanlig, jag går upp, åker till stallet och ger 2 hästar hö i hagen, kollar igenom dem, staketet och sedan upp till stallet där jag sätter på Brana ett täcke och sedan släpper ut "mina" två hästar, sopar rent vår lilla del i stallet och åker vidare till jobbet.

Men under dagen har mina boxar magiskt blivit mockade och vattnet påfyllt i hinkarna.. 
Mamma har varit där. 

Så jag tog beslutet att åka till stallet på eftermiddagen, ger 2 hästar hö i hagen, kollar igenom dem, inkl. staketet och sedan upp till stallet för att ta in "mina" hästar. Av med Branas täcke och så "Hej då hästar!" och åkte hem.. 

Hemma passade jag på att såga lite ved, ligga på spikmatta och bara slöa senare på kvällen. Underbart!

Det är bra lyxigt när mamma har varit i stallet 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar