fredag 11 mars 2016

Hej då, Svipa..

Svipa & Nilla har valt att lämna kollektivet nu i helgen och flytta till ett ställe (som Nilla känner väl) där det är mer helpension. Det är en epok som går i graven nu.. En epok på ca 10 år som försvinner i och med att de flyttar.. För så länge har nog Nilla & Jag kamperat ihop i olika gemensamma stall, med olika hästar visst (Gandur, Hnáta, Ketill, Nótt, Svipa, Brana) men Nilla & Jag har alltid hängt ihop.. Visst har det hänt att hon har flyttat till ett annat stall och jag till ett annat men vi har alltid flyttat tillbaka till varandra igen.

Den här gången tror jag nog att det är mer permanent.. Nilla vill stå i helpensionsstall med andra tävlande islandshästar och med mer folk, något som mitt stall (tyvärr) inte kan erbjuda i nuläget.
Till det stället hon flyttar kan jag inte följa med till då jag helt krasst inte har råd med det, dessutom vill jag vara med och bestämma. Jag gillar kollektiva stall, även om det är rätt bekvämt med att andra sköter din häst. :-)

Jag önskar Svipa & Nilla all lycka till nu i ert ny(gamla) stall..

Tokmajorna Svipa & Brana på Klingsboda gård.


Det här kommer inte bli lätt.. Varken för mig eller för Brana, vi båda förlorar goa vänner som vi har träffat varje dag. Det är klart vi kommer träffa dem på tävlingar/kurser och jag kan ju alltid åka och hälsa på Nilla hemma hos henne.. men det är inte samma sak...
Tack och lov har så är gammelgubben Kjartan kvar hos Brana, som har varit ett gott sällskap till Brana, så förhoppningsvis räcker det för Brana i hagen och i stallet..

Ida kommer också sakna Svipa.. men hon kommer nog sakna Nilla mest.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar