tisdag 29 juli 2014

Händer inte mycket - på ridfronten

Nej, det händer inte mycket här inte. Hästarna har fått en vila ett tag då det har varit för varmt för att rida, för mycket insekter och eftersom Brana är skadad så ska hon ändå vila. Jo, hon passade på att ta av sig ena framskon så den slog jag på igen.. det är väl det som har hänt som något ovanligt för hästarna.

Själv jobbar jag mycket med huset. Det är mer smådetaljer nu som att piffa lite här och där men några rejäla saker har skett..


  • Jag har gått upp på altantaket (det var läskigt, höjdrädd som jag är) och säkrat taket då det läckte lite. Märkte dessutom att jag måste byta ut en massa träplankor, eller ta bort men det blir en senare uppgift.
  • Pappa har varit uppe vid skorstenen och tätat en liten läcka där..
  • Pappa har installerat min nya duschkabin.  
Vad skulle jag göra utan pappa?? Min hantverkare, läromästare..

Det kommer inte bli mycket ridande de närmaste veckorna heller då jag dels har en massa för mig med jobbet och sedan så är det huset som tar massa tid just nu.. Men vecka 34 - då börjar min semester och då tänkte jag kicka igång ordentligt med ridandet.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar