fredag 11 juli 2014

Badrumsbygge

Det blev inte mycket stallande igår inte för igår inhandlades det sista till badrummet. NU ska här fixas enligt konstens alla regler.. Från ett rätt dåligt badrum med löjliga tunn träfanér på väggarna och hål i plastgolv samt hål i tak ska här nu bli vitt tak, vitt kakel och ngn sorts beigemelerat plastgolv, tvättmaskin kommer snart. Och förstås med alla regler på rätt sätt när det gäller våtrum. Så förhoppningsvis hinner vi klart detta på några dagar så man kan duscha hemma igen.
Tvättmaskinen kommer om några veckor, likaså min nya toalett. Eftersom jag inte har något avlopp för toaletten så fick jag tänka om.. Mulltoa, Kompost, Latrinhantering eller... en FÖRBRÄNNINGSTOA! Det blev förstås det som var minst äckligast, förbränning.. Och den gör precis det som den kallas för, den bränner upp allt inne i toaletten, nej ingen eldslåga utan mycket hett galler, ungefär som en ugn fast varmare. Det som blir kvar är lite aska som jag kan strö ut direkt i rabatten - superskönt och bra för miljön. Jag tar liksom hand om mitt egna avfall :-)

Det handlades även in alla spånskivor för altan, som har golv med springor så mössen kan komma in och det blir kallt drag i nuläget. Dessa ska skruvas ner och sen sätter jag en stor matta över.

Efter jag har gjort detta, eller ja..min pappa  och lite jag + mamma, så är jag KLAR med hela huset invändigt!! Känns inte som om vi har gjort så mycket egentligen men om man punktar upp det så blir det ngt helt annat:
   

  1. Inflyttning 2014-05-27
  2. Tömt hela huset på gamla ägarens saker
  3. Skrubbat golv, tak, väggar 
  4. Målat tak, fönster, väggar i sovrum, gästrum, vardagsrum, hall, kök.
  5. Inhandlat nya möbler, installerat allt
  6. Satt upp lite nya lampor
  7. Kapat lite träd, städat upp i trädgård
  8. Installerat jordfelsbrytare
  9. Gjort om hela badrummet, golv, tak, väggar, ny toalett, tvättmaskin installerad
  10. Nytt golv altan plus matta
  11. Klart 2014-07-15
Så, på 7 veckor har vi gjort allt det här med lite pauser här och där förstås. Men jag kan ju säga att jag hade aldrig klarat det själv.. Mina föräldrar har varit underbara och hjälpt till massvis.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar