tisdag 5 december 2023

12 år och premiär på islandshäststallet

 Ida fyllde år den 3 december! Min bästa lilla prinsessa, 12 år. Jag trodde aldrig vi skulle få uppleva den dagen tillsammans efter vårens händelse men det fick vi. Jag njuter varje dag tillsammans med henne för nu vet jag att vi har bonus-tid tillsammans eftersom jag noterar att hon börjar bli lite sämre dock inte så folk ser men jag noterar en förändring i henne. Så vi kanske kaaanske får 6 månader till. 


Och i fredags började arbetspassen i hela stallet. Jag har som sagt tagit över hela stallet vilket innebär totalt 14 boxar. Det har varit en väldans fixande och pysslande under november för att få det mesta klart då det är folk som står kvar i stallet och för att det inte ska bli för stökigt för dem, så ville jag ha det mesta klart vid övergången. Det mesta är klart men det är förstås en del småfix kvar. Jag började fredagsmorgonen med utsläpp som gick bra men intaget blev lite stökigt. Där ser man hur viktigt det är med rutiner och bra info samt uppmärkning för jag råkade ge en storhäst som står kvar lite väl mycket krafft. Tack och lov blev han inte dålig men det var inte bra.

Lördag och Söndag var min helg så jag släppte ut, mockade alla boxar (nåja, de boxar som jag fick mocka, en del vill mocka själv) och fixade vatten, tog in hästar på kvällen, red och annat. 

Red ja.. Jag tog med en rehab-häst på en skrittrunda, länge sedan vi gjorde det  men jösses så kul både Teo och jag tyckte det var.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar