tisdag 1 november 2022

Föra dagbok, avramling

 En av mina stallkompisar för dagbok om hur sin häst mår och jag måste säga att det är väldigt bra att föra bok om sin häst, vad man gör per dag, hur mkt foder den får, hur hästen känns osv. För när jag sedan kommenterar att hästen t ex är lite seg vid utsläpp så kan stallkompisen gå tillbaka till året innan plus flera år till bakåt och se att hästen betedde sig precis likadant vid just den här tiden alla år. Det är smart och skönt att veta att hästen inte är sjuk eller dylikt.  Jag försöker ju hålla min blogg uppdaterad så jag vet hur mina hästar beter sig men är absolut inte lika duktig som stallkompisen.

Tips till alla - för dagbok.

Och så har jag haft min första ofrivilliga avsittning på Solfari :-) Rätt odramatiskt men den var första gången på honom. Han ville inte riktigt gå fram dit jag ville och sprang till, bockade och svängde i samma veva vilket gjorde att han tappade balansen, flög rakt ner på huvudet och naturligtvis rasade jag också. Jag gjorde mig inte illa, inte heller gjorde Solfari sig illa men det var rätt komiskt.  Jag skrattade, Solfari blev vettskrämd när jag låg på backen, så jag gav honom en liten morot, en klapp på halsen och så satt jag upp igen och fortsatte träna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar