tisdag 22 november 2022

Dags för en drastisk förändring

 När hela den här covid-historian bröt ut och allt blev i låst läge så blev det mycket som jag funderade över. 

  • Vad vill jag göra med resterande del av mitt liv? 
  • Hur ska det bli när jag blir pensionär? 
  • Vill jag verkligen bara leva för jobb/hästar och ingenting mer?
Jag är en tävlingsperson och i nuläget har jag inte riktigt hästar som är på den nivå jag vill tävla, SM och vidare uppåt. Jag har också noterat att jag har börjat bli en byggare och älskar att meka med mitt hus men även göra saker med min familj, som att åka och vandra en vecka, dra iväg på utlandsresor osv. 
Dessutom börjar kostnaderna för att äga EN häst bli väldigt höga, jag då som har två blir allt dubblerat. 
Alla mina pengar går till hästarna...  

Det känns inte ok. Även jag vill kunna gå och klippa mig utan att inse att "nu får jag äta nudlar resten av månaden" eller köpa den där tröjan eller gå på middag med kompisar. Ingenting av detta kan jag göra nu för jag vänder verkligen på varenda öre. Allt jag vill göra hemma blir "det duger som det är" eller "kanske jag kan återanvända det här"..  Jag börjar dessutom närma mig 50år och måste verkligen tänka på pensionen.. Jag måste spara!! 

Jag älskar hästlivet och allt vad det innebär men jag har insett att jag älskar mitt hus och mig mera. Jag vill kunna renovera mitt hus, kunna påta i trädgården, njuta av dagarna utan att hela tiden kolla på klockan för att jag måste åka till stallet. 

Kanske har jag en 50-års kris, kanske inte. Men NU är det dags för drastiska förändringar. Jag kommer sälja Teo för att ägna all min tid åt Solfaris inridning (vilket jag knappt har hunnit med i nuläget). Sedan kommer jag rida Solfari ett tag under våren, är han riktigt fin kanske ngn tävling men sedan lär han nog säljas också, för han är en perfekt tonårshäst. 
Sedan kommer jag ta en lång paus från hästlivet och fundera om hästlivet fortfarande ska existera i mitt liv. OM det fortfarande ska existera i mitt liv, kommer jag köpa en rakabajsarhäst och tävla. OM hästlivet inte ska ingå i mitt liv längre, tja - då blir det nya äventyr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar