torsdag 28 oktober 2021

Incheckad StormurMästerskapen

 Jag verkligen älskar vissa moderna saker.. En sak som är super är denna incheckning man gör nuförtiden på hästtävlingarna, man mailar/sms:ar helt enkelt all data som tävlingsgruppen vill ha några dagar före och så är man incheckad. Man behöver inte stå i kö, leta efter incheckningen eller åka till tävlingen flera timmar före för att incheckningen är mellan 07:00-07:30 utan man kan i lugn och ro komma i lagom i tid tills klassen börjar. Underbart

Visst, man måste ändå ha med sig allt på tävlingsplatsen men allt är ju redan klart. 

SÅ! Nu är Teo och jag incheckade och vi är så redo vi kan vara för denna spontana tävlingsstund. Vi ska tävla T3 och V2, två klasser som han inte hade tävlats i mer än ngn gång - fast å andra sidan har vi inte tävlat så mycket.  Första klassen startar runt 09:20 och andra vid 11-12 någonting. Jag vill väldigt gärna komma till finaler men jag har inte den blekaste om hur konkurrenterna är så vi får helt enkelt se vad som händer. 

Jag åker till tävlingen själv med Ida (voffsan) och Teo i släpet. Mamma kommer möta mig där på tävlingen. Det ska bli väldigt spännande att se hur Marmatorp har gjort med allt - nya tävlingsplatser brukar alltid göra lite extra och har dessutom en hel del nya idéer så det brukar bli spännande. 

Imorgon ska Teo få tvätta man och svans - så han ser så vacker ut som han själv vet att han är. Så ska jag putsa av grejerna lite och packa släpet och sedan på lördag åker vi och tävlar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar