onsdag 20 oktober 2021

Lufsar på, Ny stallkamrat

 Livet lunkar på i ganska snabb takt. Rätt rutinmässigt också:

Man går upp, man packar sin lilla väska, man åker till stallet, man släpper ut hästar, man går ut med voffen, man åker till jobbet, man jobbar, man åker till stallet, man rider och gör allt som behövs för hästarna, man åker hem, man gör ngt hemma såsom städar/renoverar, man sover...

Jaja, Teo har fått nya skor så nu är vi helt redo för StormurMästerskapen. Ska bli riktigt roligt faktiskt. 

Den 31 oktober kommer en ny stallkamrat till vårt stall. Det skulle ju komma en person med två hästar tidigare men hon hittade en bättre lösning med både boende och stall så jag har annonserat på för att få in en eller två hästar. Nu har jag haft en bunt personer som har kollat in stallet (och jag har kollat in dem) och det var några som nappade. En person kommer alltså komma den 31/10 med sin valack, väldigt trevlig person. Det måste verkligen klicka mellan oss i stallet för vi är så få personer och är det så att vi har någon som inte har samma tycken/tankar som vi, så blir det riktigt jobbigt. Jag vet, för vi har haft såna i stallet. SÅ jag är väldigt petig.. Men det är 3 personer som har kommit igenom nålsögat, varav 2 personer har valack och 1 person har sto och en av dem kommer dyka upp..
Jättekul och de är så välkomna!

Vi kommer köra med mjukt hopsläpp vilket innebär att denna häst får gå i en hage i vår hage någon/några veckor tills vi känner att de har sniffat klart i luften på varandra och vi har ridit tillsammans några gånger. Dessutom hinner vi planera en hel helg då vi (eller åtminstone jag) kommer vara i stallet hela dagarna för att se hästarna i hagen - Teo är väldigt högrangad och trycker in nya hästar i hörnorna och bankar till de flyger ut genom staketen, inte ok jag vet men jag kan inte göra så mycket åt det förutom att markera att jag inte gillar det. Nu vet jag om detta, så då kan vi gör dessa mjuka insläpp vilket (också av erfarenhet) har visat sig bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar