fredag 1 oktober 2021

Handhäst

 Igår blev det lite handhästande igen på ridvolten. Solfari behöver egentligen inte tränas på volten för det går bra med att han följer men han är lite för aggressiv mot Teo och jag behöver förklara väldigt tydligt för Solfari att man ska inte attackera ryttarens häst.  Så jag kör den säkra vägen och tränar en stund till på ridvolten. Solfari är dessutom ganska otränad så han blir trött fort. 

I spöregnet jobbade vi och jag noterade att även Solfari är en sådan häst som hatar regn.. Vad är det med mina isabeller??? Han ruskar och försöker undvika dropparna på alla möjliga sätt. Efter ca 15-20 minuter på ridvolten där vi mestadels travade och gjorde 8-volter över hela ridvolten så avbröt jag.

Gick upp med Solfari och fortsatte sedan med Teo på ridvolten. Vi övade nu mer ordentligt och tränade tölt och galopp och avslutade med en rakabajsar-ökad-tölt-på-grusvägen.. Skrattade hela tiden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar