måndag 11 oktober 2021

Ridning, Gästhus, Bastutänk, Grusplan, Familj

 Åh hej och hå vad det sker saker när man inte bloggar. Jag rider för fullt just nu, tränar inte på det sättet men repeterar moment inför StormurMästerskapen. Tränat ska man ha gjort många månader före så nu är det bara genomrep mer eller mindre varje dag.

Tyvärr har min stallkompis blivit lite sjuk så jag har även fått ta hand om stallkompis häst. Det gör jag så gärna så i torsdags blev det handhästridning, fredags longering och lördag/söndag ridning. Ja, hästen i fråga har EMS så den måste motioneras dagligen för att inte riskera någon annan sjukdom.


Hemmavid är nu äntligen golvet lagt i gästhuset, grusad uppfart överallt och lite skyddad takbeklädnad för mina verktyg. Pappa, Mamma och jag har jobbat på en hel del i helgen.
Jag är så otroligt tacksam för mina föräldrar som hjälper till hela tiden med än det ena, än det andra och utbildar mig under tiden.  Jag är konstant imponerad över deras kunskap, deras energi och deras vilja att vara med mig..  Ni är helt enkelt bäst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar