fredag 3 april 2020

Volten

Jamen, det blev volt igår också..  FÖRE STORMEN, ska jag tillägga.. Och jag hade typ 5 minuter tillgodo när jag kom in från volten, för sedan började det storma ordentligt.. och regna.. och snöa...

Så, vi övade tölt på volten, i hackamore den här gången. Vi fortsatte med öppna på rakt spår samt fokus på bakdelen, särskilt inre bak, i kurvorna. Riktigt jobbigt sa Teo, han frustade hela tiden och stönade, stånkade när jag bad om lite mer.

Galopp sedan på extremt liten volt i båda varven. Lyft framdelen, håll aktion, håll tempo, jobba mer. Jag kan lova att jag fick jobba hårt också - det är ingen lätt häst det här.

När jag var klar så tog jag in Teo och ca 5 minuter efteråt så började det som sagt storma. Hehe, snacka om tur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar