tisdag 9 oktober 2018

Voltarbete

Eftersom älgjakten har startat här i stallet så passar jag på att träna en hel del på ridvolten. När Annica red Teo så såg jag en hel del som jag behövde öva på så det var ett perfekt tillfälle att jobba på volten.

Så Teo och jag övade. På volter, med massa rundning av lille killen. Långsamt tempo tölt, rund i bogen, rund överallt. Allt för att lyfta bogen och höja manken. Det var jobbigt, både för Teo och mig.
Galopp likadant, massa bärighet, massa böjning och så hålla honom lätt i framdelen och djup i bakdelen. Det gick väldigt bra men som sagt, väldigt jobbigt. Mörkt var det också, så padockbelysningen gick igång för första gången för mig den här säsongen.

Idag tog jag med Kjartan ut också. Så vi tog en runda runt vallen i galopp, som vi får rida på och sedan in med Kjartan i boxen och så till ridvolten för att öva böjningar igen på Teo. För Teo var den lilla vall-galoppen bara en enkel framridning, han blev inte ens varm, trött. Så övningen idag bestod av åttavolter i tölt med massa flyttningar av bogen.  Han gick väldigt bra och sent blev det. Vid 21 åkte jag hem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar