tisdag 30 oktober 2018

Tävlingsdags igen

Jag fick ett infall tidigare och anmälde mig samt min stallkompis till en inofficiell tävling väldigt nära oss. Så där ska vi tävla i helgen!! Kan säga att kompisen är rätt nervös, jag är mer "van" eller vad man ska säga och tar det hela rätt lugnt.

För kompisen är det första isis-tävlingen och nästan första tävlingen överhuvudtaget. Hehe..
Men jag ska vara med under hela färden och stödja ekipaget så mycket jag kan.

Då unghästklassen, som de är med i, startar först och tiderna för denna är 09:00-09:30 med prisutdelning och allt, så kommer vi nog köra lite fram och tillbaka med hästarna. Jag tror vi tar med oss unghästen först och så får de tävla, därefter kör vi hem unghästen och hämtar Teo, eftersom min klass startar inte förrän 11:10..  Det är lite dumt att låta unghästen stå i transport så länge och dessutom lär de båda skrika efter varandra och det känns inte heller ok.

Så, vi tar dem en och en istället och fokuserar till 100% på en häst.  Det måste vara många i V5 eftersom det både är en B-final och en A-final.. 

Jag tror det här är Teo's och min sista "lättklass"-tävling. Nästa år är han 7 år och jag måste börja se framåt mot de högre klasserna. Lyckas vi inte få till en ökad tölt, eller en flygande pass, så får jag nog sälja honom. Jag vill uppåt och har hästen inte de kvalifikationerna som krävs för nivå högre, så blir det tyvärr försäljning - hur trevlig han än är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar