torsdag 16 november 2017

Gruuusväääg!!

Alltså jag kan nog inte poängtera det tillräckligt mycket..
 
RIDNING GER SÅ MYCKET GLÄDJEFYLLD ENERGI!!
 
Tjohoo, va jag är glad för mina 2 underbara killar.. Tog en runda på grusvägen (som nu är iordningställd igen så man kan rida på den, tack så mycket) med Kjartan som handhäst och Theodór som ridhäst. Piggpigga hästar i kylan som drog på rätt så rejält.
 
Kjartan travade på i friskt tempo bredvid mig och Teo när vi töltade. Jag har kollat nu och den här grusvägen, i det tempo jag rider vilket är praktiskt taget bara tölt/trav/galopp, tar ungefär 40 minuter tur och retur.
 
Så det blev skritt först en liten bit med sidvärtsrörelser och så kort tempo tölt en stund.. Lite skritt för det kommer en ganska kraftig nedförsbacke och så tölt igen. Kjartan travar bredvid. Tölt hela vägen fram till hoppbanan som finns i skogen och så vända.. Tölt tillbaka och så lite skritt igen förbi några hus och så tölt (här har vi haft kort tempo förut men numera så ökar Teo i tölten!!) och sedan galopp för att därefter bryta av till skritt och så är vi nästan hemma igen.
 
Jag blir alltid lika sprudlande glad efter ridningen och det är så magiskt med kylan också.. Underbara hästar!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar