fredag 4 november 2016

Perfekt ridtur

Ibland kan man inte säga något annat än att det var en perfekt ridtur..  För det var det igår.

Samma rutin som alltid på en dag;

  • Tända upp stallet, väcka alla hästar
  • Fodra stora hästar vid 05:30
  • Släppa ut mina 2 pojkar
  • Ge mina pojkar hö i hagen & rigga lunch-automaten
  • Åka o jobba
  • Tillbaka till stallet vid 15:30 
  • Fodra isis-stona i hagen
  • Mocka boxar
  • Väga hö
  • Ta in pojkar
  • Invänta att de har ätit klart sitt grovfoder
  • Borsta lite
  • Sadla, Tränsa, Rida..
  • Sadla av, Tränsa av, Borsta av
  • Ge lite kraft
  • Sopa gången
  • Rigga fram kvällshö
Men vilken perfekt kväll det blev. Stjärnorna tindrade på himmelen, paddocken var perfekt, Ida sov gott i varm bil, Teo kändes villig och det var runt -1 grad. Kunde det bli bättre??
Sen behöver inte själva gångarterna vara perfekta men vi, tillsammans, jobbade ihop och kommunicerade. Vi försökte och vi övade och vi kämpade. 

Jag kände mig så lycklig efter ridturen och jag tror nog att det var en kombination av vädret, min vilja att börja träna på allvar och Teos fantastiska humör.

Sedan fick han även stå ut med rakmaskinen - andra gången på höstkanten, tror nog det här blir sista gången för säsongen. Hans päls växer ut så enormt så jag såg knappt min tidigare rakning samt så både mjällar och kliar han sin hud rätt rejält. Den blir så fet.. Så, då är det lite skönt med en liten rakning för att få bort det värsta.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar