fredag 18 november 2016

Livets hjul

Börjar känna mig som en hamster i en bur nu.. Tycker jag repeterar mig varenda dag men så är det med livet.. Man gör samma saker dag efter dag efter dag.. 

Det här är mina dagar..
Går upp, klär på mig, åker till stallet, fodrar stora hästar, släpper ut mina hästar, åker till jobbet, jobbar, åker till stallet, mockar, väger hö, tar in mina hästar, rider, longerar, sopar/städar, fodrar, åker hem, lagar mat, plockar undan, diskar, tar fram kläder för morgondagen, duschar, varvar ner i soffan, klär av mig, sover.. 

Låter kul va? 

Har även räknat ut att jag spenderar ca 2 timmar i bilen, ca 4 timmar i stallet, ca 9 timmar på jobbet, 7 timmar i sängen, 2 timmar hemma i vaket tillstånd.. Ibland undrar jag varför jag har ett hus, kan lika gärna ha ett litet sovrum nära stallet.. 

Jaja, Teo gick bra och Kjartan likaså. Hästarna känns nöjda och jag likaså.

Idag blir det samma sak men helgen som kommer ska jag städa rent hagen lite och området runt hagen, sedan städa tomten hemma samt rida i ridhus och så tillbaka till "hjulet" på måndag igen.. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar