måndag 25 september 2023

Mindre ridning

 Jag har noterat att jag rider lite mindre än normalt just nu. Det har varit mycket som har hänt under året och jag har helt enkelt känt att min energi inte riktigt är på plats. 

Det har varit vänner som har flyttat, familjemedlemmar som både har varit sjuka och sedan gått bort, min lilla voffa har varit sjuk (och är det fortfarande), jobbet har förändrats, stallkamrater har bytts ut - så jag har helt enkelt inte tyckt ridningen har varit lika rolig, jag antar det har med att göra att jag saknar en sparringpartner när jag rider. 

Det kan också ha något att göra med att Teo är "enkel" och "klar" enligt mig. Han går så bra han kan, vem som helst kan rida honom, han är lätt med alla gångarter och fungerar helt enkelt perfekt. Men han kommer aldrig (i alla fall med mig) bli den "rakabajsar-häst" som jag vill ha. En av mina stallkompisar red honom och hon fullkomligt älskade honom. Så det kan vara så att jag funderar på om jag ska sälja honom.. Jag älskar honom dock för att han just helt enkelt är så enkel som han är. Jag har en god vän i honom och han assisterar mig i allt jag behöver hjälp med så vi får se. Jag blir inte yngre och prioriterar annorlunda nu mot när jag var yngre så det kan helt enkelt vara dags för en förändring. Vi får se..  


Jag har boat in mig mer och mer hemma vilket ger mig energi, så i helgen har jag moderniserat min inre altan. Hela familjen kom över och hjälpte till med allt bygga och jag är mäkta imponerad och stolt över min familj. Allt som var planerat att göras blev klart och det på ungefär 14 timmar utslaget på 2 dagar. Nu ska bara ett förråd byggas ut på denna altan och sedan massa spacklande och målande och sedan är det dags att möblera. Jag tror det kommer ta ca 3 veckor innan allt är klart. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar