fredag 1 september 2023

Pappa

 Igår var en sorglig dag.. Vi hade begravnings-ceremoni för pappa. Det var vackert, sorgligt, varmt och, om man får säga så, trevligt. Träffade många personer som har fått möjligheten att umgås med pappa, såg många vackra ord vid kistan fastsatta vid massor av blommor. Ceremonin var fin och inte alltför sorglig faktiskt men när jag tänker på pappa så är det många känslor.

Han var ju vår stabila vägg. Han som alltid ställde upp, aldrig var sjuk, alltid var stark, kunde så gott som allt när det gällde praktiska arbeten. Han, som jag alltid kunde rådfråga om än det ena, än det andra. 

Jag har så många minnen; när jag var liten och satt i släde och såg hans starka skidtag framför mig, när han njöt av olika fiskrätter, när han och jag byggde tillsammans, när han visade mig hur man fixade vattenrör, när han berättade historier om byggnationer.. 

Jag har så många vackra saker hemma som är gjorda av honom och varje sak bär ett minne. Mitt gästhus är ju byggt av honom och är helt enkelt gjort åt honom då den innehåller vedeldad bastu. Tanken var ju att mina föräldrar skulle kunna bo där när de ville och njuta av sommaren. Nu blev det inte så. 

Det finns alltid saker som jag skulle vilja säga, saker som vi skulle ha gjort men det går inte nu.. 

Kommer alltid sakna dig, pappa. Kommer alltid minnas dig, pappa.. Jag hoppas jag kommer göra dig stolt med allt jag gör och allt du har lärt mig. 

Och du pappa, begravningen var en B+.. "Ett privat skämt mellan oss två"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar