tisdag 10 oktober 2023

Semester och mer ridning

 Nu har jag äntligen semester, min "sommar"-semester. Alla andra vill ha semester under sommaren men det är min värsta tid, för varmt, för mycket insekter, så jag brukar ta semester senare. Typ oktober, november då det är mörkt, härligt, kallt, friskt och inga insekter. Så under min lilla semester, 2 veckor, har jag äntligen pimpat klart min altan. Så skönt att få den klar eller rättare sagt, så pass klar som jag orkar just nu.

Dagsljus altan
Kvällstid altan

Ida har varit hos veterinären och tagit blodprov igen. Hon lider ju av insulinom, opererades i våras men jag åker på kontroller då och då för att se var det barkar. Enligt veterinärer ska hon bli sämre men enligt mig blir hon bättre, gladare, piggare och äter mindre mängd cortison än vad veterinären vill. Vi får svar imorgon på blodprovet.

Det är inte kul hos veterinären

Jag har även byggt en liten låda som jag kan förvara vissa utemöbler under vintern. På sommaren kan dynor bo där inne. Jag byggde den en sen kväll under pannlampans sken. Inte mitt bästa jobb men den duger. 



Sedan har jag ridit som en galning nu. Nu är de svalt, mörkt och då finner jag det extremt kul att rida. Så Teo och jag dundrar runt på grusvägarna i pannlampans sken. Han går bra, det känns bra. Inga större krav utan vi har roligt bara,. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar