måndag 4 september 2023

Ny häst i flock

 I helgen släpptes den nya isabellen ihop med den gulsvarta killen. Min Teo valde jag att plocka bort då jag vet av erfarenhet att han behöver så mycket längre invänjningstid för att acceptera nykomlingar. Så han får numera gå i egen hage bredvid killarna, men där får han gå under hela vintern fram till nästa sommar när det finns bättre med foder i hagen. 

De två nysläppta killarna kom bra överens, som jag misstänkte och var nöjda med situationen. De t om började klia varandra - något Teo aldrig gjort med den gulsvarta.
Jag tror Teo saknar Solfari.. Det var med honom han lekte, kliade och studsade omkring med i hagen. Nuförtiden ser Teo bara arg och sur ut när han är i hagen med den gulsvarta.. 

Teo och Solfari lekte mycket

Under helgen så har Teo har gått själv i sin hage och jag har då noterat att hans näsborrar helt plötsligt slappnat av, han ser mildare ut på blicken och verkar mer nöjd. Kan det vara så att han helst av allt vill gå själv?? Eller ha en tillräckligt stor hage så det känns mer luftigt mellan honom och de andra? Hmm? För han har ju gått med 4 andra hästar för några år sedan och det gick bra, men då hade vi i andra sidan hela hagen, nu har vi bara hälften då stona går i andra delen.

Rider gör jag för mig själv just nu men det går så bra så. Jag galoppar mycket, vilket Teo älskar men det är mestadels för att hålla undan myggorna. Vi har t om installerat myggdraperi vid dörrarna av stora stallet för att hålla myggen ute - funkar rätt bra. Jag har haft nätdörrar och nät för fönstren i isisstallet rätt länge men nu satte jag in draperi i storstallet, för det var hemskt mycket mygg inne i stallet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar