måndag 3 april 2023

Min rygg, naprapat & sjukgymnastik

 Den 8 april 2022 drog jag iväg till naprapat för jag hade så ont i ryggen så jag orkade inte gå mer. Efter det har jag varit på många besök hos naprapaten och därefter röntgen och magnetröntgen. Det var en del felaktigheter i ryggen kan jag lova, är man nyfiken kan man läsa mina inlägg från 2022 men magnetröntgens svar skrev jag om den 18/1-2023.

Nuförtiden går jag hos sjukgymnast och tränar ryggen, eller ja, får träningschema. För tränar jag gör inte hos sjukgymnasten utan där behandlas jag. Idag blev jag dragen i alla ryggkotor, tänjt benen mot ryggen medan jag låg på magen, ultraljudad, kuppad på axlar, akupunktur med ström på ryggfiléer och så tejpad.. Behandlingen börjar äntligen ge effekt, efter ca 3 månader, ett besök hos sjukgymnast varje vecka.

Jag tror jag ska börja öka på träningen hemma med vanligt träning också. Detta år får bli något av ett träningsår tror jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar