måndag 13 mars 2023

Meka automat och ridit

Efter ström-mekande i fredags och nöjd med resultatet så var det första jag fick höra på lördagsmorgonen " hästarna har ätit upp lunchen, kl 09:30".. Suck, strömmen var tydligen inte stark nog för att Teo ska låta bli att öppna automaten. Så jag åkte till stallet på lördagen vid 14-tiden för att ladda på mer ström på automaten.  Riggade maten i hagen och satte på automaten och ser Teo komma rusande till grinden och började med sin vanliga grej att bita/dra i spiralmetallen.. *asgarvar* Han fick sån otrolig stöt och kastade sig bakåt!! Åhh, så nöjd jag blev och så onöjd han blev. Han gick fram och tillbaka vid staketet och försökte klura ut hur han skulle komma in men nä nä.. Den gick inte längre. NU är lunchen tillbaka på lunchtid.


Och där står han och försöker fundera ut hur han ska komma in i lunchhagen..

Sedan har jag börjat rida igen efter 1 veckas vila. I lördags red jag ut själv på den s.k "mamma-rundan". Alltså en kort mysig runda i skogen. Jättemysigt, jag måste ge mig själv ro att ta såna här rundor då och då för det är mumma för själen.
Tränade dagen efter på volt med att hitta tölten lite mer och trampa under mer.

Morgonpromenad med Ida blev det också i kylan.
Och så en liten snöbild på huset.. Lite skillnad mot tidigare år.
Mars 2023
Annan vy men mars 2022









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar