måndag 20 mars 2023

Fixar inför nästa ankomst av stallkompis

 OM ca 1 månad kommer vår nästa stallkompis flytta in och därmed blir vårt isis-stall fullt! Men genom att det flyttas in fler så måste jag tänka ut bättre yta för oss alla.  Jag har redan flyttat uppbindningen en smula så det blir lättare att stå 2 hästar i vår lilla stallgång, sedan har jag mekat upp automat i box och satt pallar i hagarna. 

Nu blev det flytt av våra foderlådor så 5 får plats samt bygge av en ny hylla, eftersom en del gillar att ha småsaker till foder, tex lite hästgodis, mineraler och sådant. 

Väldigt enkelt bygge av hylla men det funkar.

NU får vi plats med foder för 5 hästar utan bekymmer. 

Ridit har jag förstås gjort vilket har varit väldigt roligt. Ensam ja, men jag har dragit på tempot en hel del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar