tisdag 20 juli 2021

Ridvolten, Sommarplåga

 Det blev den berömda ridvolten igen igår. Denna gång fick min lilla voffa sitta i bilen vid ridvolten då hon är lite pipig och skräckslagen över alla insekter som flyger omkring. Hon vill helt enkelt inte sitta i lilla båset och glo på oss, mycket nöjdare i bilen.

På detta vis kunde jag också träna mera! Teo har blivit lite rund om magen och en smula trött så jag tänkte att vi skulle träna på ordentligt. Det är svalare också vilket gör att jag blir piggare och mer energisk. Vi övade tävlingstölt och lite galopp i varierande former, tempon och annat. Jag måste skriva det igen; Vansinnigt kul att ha en lättgalopperande häst. Jag kan välja vilket tempo som helst, vilken storlek på volter som helst, sidvärtsrörelser, öppnor.. Ja, vad som helst faktiskt i galopp. Underbar galopp


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar