måndag 19 juli 2021

Rida, Bygge, Finbesök

 Det blir lite varierande ridning beroende på vädret. Varma dagar rider jag på morgonen och oftast på ridvolten där jag tränar takt, tempo, aktion, mjukhet, följsamhet, sits, hand och de mer kyliga dagarna rider jag på kvällarna, ibland på ridvolten och ibland ut - det beror på vädret. Igår red jag t ex på ridvolten medan regnet strilade ner på mig. Jag övade galopp och skänkelvikning i galopp. Teo har en otroligt skön galopp så man kan jobba på rätt bra i galoppen vilket jag utnyttjar till fullo. Så igår blev det galoppfattningar från skritt på rakt spår, små volter och halvt igenom med skänkelvikning ut till rakspår. Väldigt skönt med lättgalopperade islandshästar.



I helgen jobbade jag på mitt lilla gästhus tillsammans med föräldrar. NU är plintarna uppe så det svåraste momentet är klart, inmätning och allt vad det innebär.  Tungt var det på lördagen i fullt solsken och ca 29 grader i skuggan. 


Finbesök ja.. Jag fick besök av en god vän (om jag får kalla henne så). Vi har känt varandra länge och helt plötsligt dök hon upp vid huset. Kort besök då hon skulle iväg på sommarfest men väldigt roligt att få visa huset och lite snabbt höra vad som hade hänt i hennes stall.. Ja, det är en gammal stallkompis som dök upp. Du är varmt välkommen åter!! 

Det är inte ofta folk kommer på besök nuförtiden bara så där, utan att höra av sig per telefon och boka tid, som man gjorde förr. Längtar tillbaka till de där spontanbesöken men å andra sidan är jag sällan hemma så det kanske är klokt att ringa först. Men jag saknar den tiden, den lättheten man hade förr med att bara dyka upp och bli bjuden på lite kaffe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar